Jednym z pierwszych działań w ramach realizowanego projektu „Pod choinką”, był udział uczniów szkoły podstawowej w zajęciach specjalistycznych z wykorzystaniem ćwiczeń na platformie epodreczniki.pl. Zajęcia dotyczyły konstruowania figur za pomocą odcinków. Ponadto ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną. Zadaniem uczniów było ustalenie definicji odcinka, rozróżnianie odcinków, ich mierzenie oraz konstruowanie figur za pomocą odcinków. Praktyczne ćwiczenie polegało na ułożeniu z dostępnych materiałów trójkątów i innych figur, a w rezultacie choinki. Uczniowie pracowali indywidulanie, w parach i w grupach. Na innych zajęciach zadaniem grupy uczniów było doskonalenie działań matematycznych z wykorzystaniem planszy imitującej choinkę i własnoręcznie przygotowanych pionków do gry z nakrętek. Motyw przewodni zajęć jakim jest choinka sprawił, że dzieci pracowały bardzo aktywnie, były zainteresowane realizowanymi treściami, ponieważ mogły wykazać się inwencją twórczą, a tematyka zajęć wprowadziła je w nastrój zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Jak się okazało matematyka może być przyjemna i praktyczna. .

Matematyka kl.4, temat 5.1. Podstawowe figury geometryczne .

Cele sformułowane w języku ucznia:

Nacobezu:

Przebieg lekcji:

  1. Rozmowa na temat własności odcinków.
  2. Rozróżnianie figur geometrycznych.
  3. Konstruowanie trójkątów z odcinków.
  4. Ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem platformy epodreczniki.pl.
  5. Układanie choinek z patyczków, wykałaczek i innych pomocy dydaktycznych.
  6. Doskonalenie działań matematycznych z wykorzystaniem nakrętek i planszy z choinką.
  7. Prezentacja prac uczniów.

Pytanie kluczowe dla uczniów:

Galeria



 
Zespół Szkół Specjalnych w Kowanówku 2015